Vidensbank / Bæredygtighedsbarometer

Bæredygtighedsbarometer

(2019)

Uddrag fra publikationen:

“Verden står over for betydelige udfordringer, som skal løses, hvis vi skal sikre vores børn og børnebørn samme muligheder, som vi har haft. Og fortidens løsninger er ikke nok til at løse morgendagens udfordringer.

I Advice er vi overbevist om, at virksomhederne kommer til at spille en helt central rolle i løsningen af alt fra globale til lokale problemer. Fordi ingen andre har samme muligheder som virksomhederne. Fordi alle virksomhedens interessenter forventer det. Og fordi det i bund og grund er en rigtig god forretning. Vi kommer til at se et stadig større sammenfald mellem det, der er godt for bundlinjen, det der skaber værdi for kunden og det, som bidrager positivt til vores samfund.

Vi kalder det core contribution, hvor bæredygtighed er en del af selve virksomhedens forretningsstrategi. At få succes med dette handler også om at lytte til omverdenen og gøre sig umage for
at forstå den. At interagere med interessenterne og ikke mindst at kommunikere virksomhedens del i en bæredygtig fremtid.

Derfor lancerer vi nu Advice Bæredygtighedsbarometer. En befolkningsundersøgelse, hvor vi lytter til danskernes opfattelse af bæredygtighed og spørger ind til, hvem der skal løfte de store udfordringer. Vi får svar på danskernes prioriteringer, når det gælder bæredygtigt forbrug og produktion – og ikke mindst ser vi på, hvilke hjemlige virksomheder, der har brændt sig ind i danskernes bevidsthed som bæredygtige.

Dette er første version af Advice Bæredygtighedsbarometer. Vi følger op med en årlig måling, hvor vi tager temperaturen på danskernes syn på bæredygtighed, de vigtigste politiske emner og virksomhedernes samfundsrolle.

Info